Verkkokaupan toimitusehdot
Voimassa 14.10.2016 alkaen
• YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA
Verkkokaupan tuotteita myy Puine Oy (Y-tunnus 2809342-1). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja muualle Eurooppaan. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
• TILAAMINEN
Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.puine.fi ostoskorin kautta.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Huomioithan, että teemme suurimman osan tuotteistamme tilausperiaatteisesti, eli toimitusaikamme on aina noin 5-10 arkipäivää. Tuotteen ollessa ns. Varastossa, se tarkoittaa tuotteen olevan tilattavissa, mutta ei välttämättä valmiina heti postitettavaksi. Kiireellisissä asioissa, kysythän AINA puhelimitse tai sähköpostitse sen hetken toimitusaikaa ja mahdollisuutta toimittaa nopeammin kuin 5-10 arkipäivää.
Tiedustelut puhelimitse numerosta 044 2434 798 (arkipäivisin klo 9-17 ja shoppilauantaisin 11-15.)
• TILAUSVAHVISTUS
Lähetämme jokaisen onnistuneen tilaustapahtuman jälkeen sähköpostitse maksuvahvistuksen, josta näet:
- tilausnumeron
- tilaamasi tuotteet
- tilauksen loppusumman
Mikäli teit tilauksen, muttet jostain syystä saanut maksuvahvistusta, otathan viipymättä yhteyttä myyjään info@puine.fi.
• MAKSAMINEN
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
• MAKSUTAVAT
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
• TOIMITUSAIKA
Tuotteiden valmistusprosessi kestää tuotteesta riippuen pääsääntöisesti 1-3 vuorokautta. Tilaukset valmistetaan kuitenkin tilausjärjestyksessä, joten toimitusaika on 5-10 arkipäivää, tämä vaihtelee jatkuvasti tilausmäärän vuoksi. Alamme valmistaa tuotteita mahdollisimman pian tilauksen saatuamme, mutta aina tilausjärjestyksessä. Postitamme tuotteita jokainen arkipäivä. Ilmoitamme toimitusaikamuutoksista verkkokauppamme bannerissa sekä sosiaalisen median kanavissamme. Huom! Toimitusaika on vain arvio, emme voi ottaa vastuuta postin toimitusviiveistä, joten toimitusaika on se aika, milloin tuote lähtee meiltä.
Huom. Emme pidä suurimmasta osasta tuotteita varastoa, joten mikäli tarvitset tuotteen jollekin tietylle päivälle kannattaa siitä kysyä asiakaspalvelusta ennen tilauksen tekemistä.
• TOIMITUSTAPA, PAKKAUS- JA POSTITUSKULUT
Toimituskulut sisältävät postitus- ja pakkauskulut, ja ne ilmoitetaan tilauksen teon yhteydessä. Toimitamme tilaukset paketteina, ja Asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. Lähetysten jakeluyhtiöinä käytämme Postia sekä Matkahuoltoa, voit itse valita näistä vaihtoehdoista sopivan toimitustavan.
Kaikkiin yli 100€ arvoisiin tilauksiin kuuluu maksuton toimitus. Maksuton toimitus tulee silloin Postin pikkupakettina tai pakettina riippuen tilauksen koosta.
Mikäli Asiakas jättää paketin noutamatta, tai paketti palautuu meille muista Puinesta riippumattomista syistä, veloitamme tästä aiheutuneet kulut (10,00 €), ja mahdollisen uudelleen lähettämisen kustannukset (6-15€) Asiakkaalta. Myös asiakkaan puolelta virheellisen tiedon antamisesta aiheutuvat kulut veloitamme asiakkaalta. Esimerkiksi väärä osoite / puhelinnumero. Vihreelliseksi tiedoksi lasketaan myös tilanne, jossa Asiakas on esimerkiksi ilman erillistä ilmoitusta matkoilla tilauksen lähettämisen ajankohtana, eikä tilausta pysty toimittamaan Asiakkaalle, tai jos Asiakkaan osoite muuttuu tilauksen ja toimituksen välissä, emmekä ole saaneet uudesta osoitteesta tietoa.
Toimituksissa käytämme nykyään vain seurattavia toimitusmuotoja, eli emme lähetä enää tilauksia kirjepostilla.
Postin toimitusvaihtoehdot:
- Pikkupaketti – toimitus postilaatikkoon/luukkuun, mikäli se sinne mahtuu. Kuljetukset 2-3 arkipäivän kuluessa kaikkialle Suomeen (haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa mainitusta). Pikkupaketissa on kevytseuranta ja se saa aina vähintään luovutusmerkinnän. HUOM! Pikkupaketeissa luovutusmerkintä yleensä tulee siinä vaiheessa, kun jakelija ottaa paketin kyytiin jakelukeskuksesta, joten luovutusmerkintä voi olla eri postinumerolla, kuin vastaanottajan postinumero.
- Paketti – toimitus valittuun noutopisteesen, pakettiautomaattiin (Smartpost) tai toimipisteeseen. Kuljetukset 1-2 arkipäivän kuluessa kaikkialle Suomeen (haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa mainitusta).
- Pikapaketti – kuljetus, jolla lähetys viedään perille seuraavana arkipäivänä kello 8.00-16.00. (HUOM! Ei tarkoita, että tuotteella on päivän toimitusaika, jos tuotetta ei valmiina.)
- Kotipaketti – toimitus kotiinkuljetuksena kello 21.00 mennessä.
Matkahuollon toimitusvaihtoehdot:
- XXS-paketti – Kustannustehokkain toimitustapa pienikokoisille, alle 3 cm paksuille lähetyksille. Toimii kuten Lähellä-paketti. Kuljetukset 1-3 arkipäivän kuluessa kaikkialle Suomeen (haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa mainitusta).
- Lähellä-paketti – Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan noutopisteeseen arviolta 1–3 arkivuorokauden kuluessa. (Haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa mainitusta).
Toimitamme paketit valitun jakeluyhtiön normaalien toimitusaikalupausten puitteissa, emmekä vastaa jakeluyhtiän tilapäisistä muutoksista tai viiveistä pakettien toimitusten suhteen.
• NOUTO TYÖHUONEELTA
Halutessaan asiakas voi noutaa tilaamansa tuotteet Lahdesta Puine Oy:n työtilasta osoitteesta Okeroistentie 1, 15800 Lahti. Shoppimme on auki ti ja to 11-17, sekä la 11-15. Shoppi on kuitenkin kiinni aina pyhäpäivinä, myös arkipyhinä. Noutaminen on mahdollista myös aukioloaikojen ulkopuolella erikseen sovittuna, ota tässä tapauksessa yhteyttä meihin puhelimitse.
Tilaukset ovat noudettavissa vasta, kun Asiakas on saanut ”Tilaus on valmis noudettavaksi” viestin sähköpostiinsa tai tekstiviestin tilauksen noutamisesta. Tilaus on noudettava yhden (1) kuukauden sisällä valmistumispäivästä. Asiakas sitoutuu noutamaan tilauksensa ajoissa. Mikäli tilausta ei noudeta kuukauden kuluessa, on asiakas velvollinen maksamaan 6e postitusmaksun ja vastaanottamaan tilauksensa postitse.
• VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT
Etäkaupassa on voimassa 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, joka ei koske edellämainittuja kustomoituja tilaustuotteita. Vaihto toiseen tuotteeseen on maksuton. Vaihto on mahdollinen samaan tuotteeseen eri värissä, tai samanhintaiseen toiseen tuotteeseen. Emme vaihda tuotetta eri hintaiseen tuotteeseen.
Palautusmaksu on 6 euroa, ja se pidätetään palautussummasta. Palautuksesta tulee aina tehdä ilmoitus Myyjälle sähköpostitse info@puine.fi.
• TILAUKSESTA VALMISTETTAVAT TUOTTEET
Huomiothan, että kustomoitavilla tilaustuotteilla ei ole 14 vrk:n palautusoikeutta, sillä tuote on uniikki ja tehty Asiakkaan omien tietojen mukaan. Mikäli olet kuitenkin tyytymätön tilaamaasi kustomoitavaan tuotteeseen, pyydämme sinua kuitenkin olemaan yhteydessä Myyjään info@puine.fi. Mikäli tuotteessa on virhe, joka johtuu meistä, olemme ensisijaisesti velvollisia valmistamaan teille uuden tuotteen.
• VIRHEELLISET TAI KULJETUKSESSA VIOITTUNEET TUOTTEET
On tärkeää avata ja tarkistaa vastaanottamasi tuote mahdollisimman pian sen saapumisesta ja/tai vastaanottamisesta.
Mikäli tilaamasi tuote on vioittunut tai muutoin virheellinen, pyydämme ystävällisesti olemaan välittömästi ja ennen tuotteen mahdollista käyttöä yhteydessä Myyjään info@puine.fi kuvan kera, reklamaatio on tehtävä kuljetuksessa vioittuneesta tuotteesta on tehtävä viimeistään 7 päivän kuluessa toimituksesta, kuitenkin ennen käyttöä. Mikäli pakkaus on vioittunut kuljetuksessa, on vioittumisesta tehtävä ilmoitus välittömästi rahdinkuljettajalle, eli Postille.
Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksessa, otathan kuvia vahingoittuneesta lähetyksestä. Näin pystyt näyttämään, että vahinko on tapahtunut kuljetuksessa. Ota kuvat erikseen
-
pakkauksen ulkoisista vaurioista
-
siitä, miten tuote on ollut suojattuna pakkauksen sisällä
-
itse tuotteesta.
Kuljetuksessa tai kuljetuksen aikana vioittuneet tuotteet ensisijaisesti korvataan uudella tuotteella, tai korjataan, jos siihen on mahdollisuus. Asiakas toimittaa myyjälle tiedon tuotteen hajoamisesta kuvan muodossa, jolloin Myyjä arvioi, onko tuote korjauskelpoinen. Mikäli tuote on korjauskelpoinen, Asiakas lähettää tuotteen tai tuotteet palautuskoodilla Myyjälle korjattavaksi. Mikäli tuote ei ole korjauskelpoinen, Asiakas sitoutuu hävittämään kelvottoman tuotteen tai vaihtoehtoisesti Myyjän pyynnöstä lähettämään sen takaisin Myyjälle. Korjauskelvoton tuote korvataan Asiakkaalle.
Mikäli olette vastaanottaneet väärän tuotteen, eli saamanne tuote on väärän värinen, väärän lainen tai muuten erilainen kuin se, minkä olette tilanneet, vaihdamme tuotteen oikeaan. Näissä tapauksissa vaihto tapahtuu niin, että palautatte meille väärän / väärät tuotteet, jonka jälkeen lähetämme teille uudet tuotteet tilalle. Saatte tätä varten palautusohjeet ja palautuskoodin.
• PALAUTUSOSOITE JA POSTIN PALAUTUSKOODI LÖYTYY TÄÄLTÄ:
– https://www.puine.fi/palautus/–
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Palautusmaksu on 6€, ja vähennämme sen hyvitettävästä summasta, myös osapalautuksissa.
Jos alkuperäinen tilaus on ollut yli 100€ ja täten ilmaisilla postikuluilla, ja palautuksen jälkeen tilauksen yhteissumma on alle 100€, vähennämme palautusmaksun lisäksi myös alkuperäisen tilauksen toteutuneet pakkaus- ja toimituskulut.
• ONGELMATILANTEET
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@puine.fi.
Virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin/Matkahuoltoon.
• MUUTA
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan velvollisuus on tututustua ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kun Asiakas hyväksyy tilauksen ja suorittaa onnistuneen maksutapahtuman, on hän sitoutunut noudattamaan Puine Oy:n tilaus- ja toimitusehtoja.
Huomioithan, että käyttämämme 1.laatuinen koivuvaneri on puuta ja täten orgaaninen materiaali, jolloin jokainen tehty tuote on yksittäiskappale. Koivuvanerille ominaista on reagoiminen ilman kosteuteen ja lämpötilaan. Koivuvanerissa esintyy luonnollista pintavaihtelua puunsyiden ja oksakohtien mukaan. Esimerkiksi isot tuotteet, kuten kellot ovat ulkoasultaan vaihtelevia juuri puun orgaanisten ominaisuuksien vuoksi.
Puine Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja huolellisesti.
Puine Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.