Black Friday -ale, kesä-ale, syysale, jouluale, kevät-ale, viikonloppu-ale, messuale, tapahtuma-ale, synttäriale, avaijaisale. Näiden perään voikin sitten pitää loppuunmyynnin.

Onko alennus ainoa syy tilaukseen?

Jatkuva tuotteiden halpuutus ja tarjoushinnoilla myyminen on paitsi pois meidän yrittäjien ja työntekijöidemme palkasta, myös teidän ihanien asiakkaiden huijaamista ja luottamuksen menettämistä. Miksi möisimme ikinä tuotteita hintaan, jonka takana emme voi seistä, ja jota pitää sitten jatkuvasti alentaa jostain syystä. Eihän se ole silloin sen tuotteen hinta. Vai onko? Harmittaisi myös teitä, jos ostatte tuotteen x normaalilla hinnalla, ja se on heti viikon päästä jossain alessa, ja taas viikon päästä jossain toisessa alessa.

Tällaisessa alennuskulttuurissa ei ole mitään järkeä, ja siitä syystä yritämme pitää Puinen niistä erossa. Toivon, että se on teille asiakkaille myös ok. Haluan, että harkitsette ostoksenne, ja olette valmiit maksamaan harkituista hankinnoista sen hinnan, mitä se maksaa, ja jolla se voidaan teille vastuullisesti ja iloisin mielin tehdä.

Tuotteen halpa hinta voi kertoa monista asioista, ja etenkin suomalaisista raaka-aineista suomessa tehty työ on välillä valitettavan kallista. Kuitenkin sillä kalleudella maksamme veroja, jotka tulee sitten meille takaisin aikamoisen hyvinä palveluina valtion ja kuntien kautta. Haluamme myös maksaa sekä työntekijöillemme että itsellemme palkkaa, jolla tulemme toimeen ja jonka vuoksi on ihana tehdä töitä. Vaikkei raha loppujen lopuksi merkitse mitään, niin sen puuttuminen merkitsee sen verran, että sitten emme voisi työtämme samalla laajuudella tehdä, kuin nyt.

Meilläkin on satunnaisia pieniä kampanjoita, joilla haluamme juhlistaa omia merkkipaalujamme, kuten synttäreitä, tai myydä loppuun tiettyjä kauden tuotteita, mutta muutoin pyrimme pitämään hinnat normaaleina etenkin näinä kulutushysteriapäivinä.

Aikaisempina vuosina olemme tehneet kampanjan, jossa lahjoitamme osan myyntihinnasta tältä päivältä hyväntekeväisyyteen. Tämä on ollut todella hyvin menestynyt kampanja, jolle suunnittelemme jatkoa myös tälle vuodelle.

Kiitos, kun ette odota alennusmyyntejä, vaan ostatte, kun hinta on oikea, eli normaali. Kiitos, että annatte meidän tehdä työtämme teille ilolla.